6 november 2019

Crisissituaties ontstaan altijd op onverwachte momenten en veel bedrijven zijn hier niet op voorbereid. Helaas krijgt crisiscommunicatie vaak te weinig aandacht omdat men denkt weinig risico te lopen. Maar het tegendeel is waar: organisaties lopen enorme risico’s en hebben geen idee hoe ze hun reputatie kunnen redden tijdens een plotselinge crisis.

Elke organisatie kan getroffen worden door een crisis, maar sommige sectoren lopen meer risico door de aard van hun werkveld. Het meeste risico lopen sectoren die direct ons welzijn en onze gezondheid raken, zoals voeding, gezondheid, farmacie en de financiële sector.

Bedrijven in deze sectoren zijn extra kwetsbaar voor schandalen en moeilijkheden, die rampzalig kunnen zijn voor hun voortbestaan. Als bedrijven niet zijn voorbereid op een crisis, is de kans groot dat zij volledig ten onder gaan. Ook al zijn veel bedrijven groot en machtig en lijken ze onwankelbaar, door een crisis kunnen ook zij omvallen.

Daarom is het van kritisch belang dat communicatiemanagers zich voorbereiden op crisiscommunicatie en het redden van de reputatie van het bedrijf. Het Reputation Rescue programma is speciaal ontwikkeld voor dit soort omstandigheden. Het bereidt bedrijven voor op alle mogelijke calamiteiten en voorziet in oplossingen voor elke crisis waardoor je geraakt kan worden. Hiermee wordt de reputatie gered en is men beschermd tegen reputatieschade.

Wil je weten hoe dit werkt, vraag dan een gratis en vrijblijvend videogesprek aan met Trix Vertogen via info@worldpr.co of tel. 06 – 2483 7191.